הורים בבית שמש מודאגים: מאות ילדים במוסדות חינוך ללא אבטחה

ארי וידר 5 Comment on הורים בבית שמש מודאגים: מאות ילדים במוסדות חינוך ללא אבטחה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המצב הביטחוני: תושבים חרדים בבית שמש מתריעים מפני אסון שעלול להתרחש במוסדות חינוך בעיר, בעקבות היעדר אבטחה מטעם העירייה. לאתר 'קול חי' הגיעו תלונות רבות של הורים לילדים המתחנכים במספר מוסדות חינוך בעיר, אשר לטענתם אינם זוכים לאבטחה מטעם העירייה, ההורים חוששים מפני פיגוע טרור שעלול חלילה להתרחש בעקבות המחדל, בבחינת "פרצה הקוראת לגנב".

כך למשל בית ספר בשכונת רמת בית שמש א' אשר בו מתחנכות תלמידות רבות, אינו זוכה לאבטחה, כך גם במתחם בו ממוקמים מספר גני ילדים הכוללים יחדיו למעלה מ-150 ילדים ומוסדות חינוך נוספים. "אנחנו ממש חוששים לשלוח את הילדים למוסדות החינוך" אומר לאתר 'קול חי' א', אחד ההורים "למרות שפנינו לעירייה – אין מי שלוקח על זה אחריות".

לטענתו "העירייה יכולה למשל להקצות את הפקחים שיגיעו באופן חד פעמי לאבטח את המוסדות אם אין להם מספיק מאבטחים, אבל אי אפשר להשאיר מאות ילדים ללא אבטחה בימים טרופים אלו".

דובר עיריית בית שמש מסר בתגובה לאתר 'קול חי': בעקבות המצב הביטחוני הורה ראש העיר הרב משה אבוטבול לכנס את מטה החירום המשותף עם המשטרה ושאר גורמי החירום. הדבר נעשה בהמשך לקשר הרציף שמקיים ראש העיר עם מפקד המשטרה סנ"צ שלומי טולידנו לגבי כלל נושא הביטחון בעיר תוך התמקדות בתחום אבטחת מוסדות החינוך ובתחום הפיקוח על אתרי הבניה".

דובר העירייה מדגיש כי "כלל מוסדות החינוך מאובטחים באופן קבוע בהתאם למדיניות ותוכנית האבטחה שנקבעת בידי משטרת ישראל ומשרדי החינוך וביטחון הפנים, וכפי שנהוג ומקובל בכל הערים. לא קיים מחסור באבטחה ובשעות אלו אף קיבלנו את הבשורה כי שר האוצר הורה להאריך את שעות האבטחה גם בבית שמש עד השעה 4".

לשאלתנו בדבר מוסדות החינוך המצוינים לעיל השיב הדובר "ישנם כללים ופרמטרים אילו מוסדות חינוך זכאים לאבטחה, ומוסדות אלו אינם עומדים בקריטריונים הנהוגים בכל רחבי הארץ".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    עכשיו במהדורה המרכזית, דובר העירייה שוב משקר בשידור חי!!!
    וכן נטלו ממש בימים האחרונים שומרים מבית שמש לירושלים. כך גם אמר לי כיום בשיחה מנהל מחלקת חינוך חרדי מר ברוכמן!
    ניתן רק להניח שמוסדות שמשויכים לחסידות של הדובר (גור אלא מה) לא נפגעו…

  2. 4

    ב"ה
    שתי תשובות בדבר:

    אל תכתבו כאן כתובות למחבלים לאן להגיע !
    2. צודק ראש העיר וצודק הדובר שהשמירה לפי פרמטרים של כל עיר, אך משהו אחד עיקרי שכחו שניהם – אין עיר שבה כמות מסחרית של שבחי"ם ליד מוסדות החינוך דבר יום ביומו בשעות הלימודים – באחריות.
    וע"כ או שבית שמש תהיה ככל הערים לגמרי או לא, אין כזה דבר לומר שסיכונים תקבלו יותר מכל הערים והטבות ככלל הערים – לא מקובל.

  3. 3

    תורידו את הכתבה הזאת מהאתר מחבל יכול לראות את זה……

  4. 1

    עיריית בית שמש מפקירה את ילדנו
    אתמול עברתי לייד בית ספר חילוני שהיה מוקף בשמירה ואבטחה ובכניסה עמדו גם שומר וגם מאבטח…וכך גם נראות השכונות שלנו…מוזנחות
    ושל החילונים… מטופח ומושקע
    פשוט בושה וחרפה
    הפקרות